Do awarii w czasie jazdy samochodem może dojść z wielu powodów, które nie zawsze są wynikiem działania kierowcy. Sama eksploatacja auta może też doprowadzić do wielu usterek. Co robić, gdy jesteście w trasie i auto sygnalizuje poważną awarię? Jak się wtedy zachować? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Coraz więcej pojazdów ma w swoim standardowym wyposażeniu immobilizer. To zabezpieczenie antykradzieżowe, które chroni silnik przed uruchomieniem niewłaściwym kluczykiem. Niektórzy kierowcy decydują się na wyłączenie tej opcji, a inni ją doceniają. Dowiedzcie się, jak działa immobilizer i w jaki sposób chroni Wasze auto.