Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Stabilizator to element zawieszenia pojazdu, który łączy ruchome części podwozia z nadwoziem. Niektóre pojazdy są wyposażone w stabilizator przedniego zawieszenia, a niektóre dodatkowo w tylnego. Montuje się go w samochodach osobowych od długiego czasu, a jego konstrukcja w ciągu wielu lat nie uległa zmianie.
Każdy kierowca powinien wiedzieć, jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju w samochodzie. Zwłaszcza, że uczą tego już na kursie na prawo jazdy. Regularne sprawdzanie oleju jest bardzo ważne, niestety wciąż zdarza się, że wielu zmotoryzowanych polega jedynie na czujnikach, które poinformują ich o potencjalnych problemach.