Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Na czym polega proces homologacji? Dowiedz się, o niezbędnych dokumentach, jak przebiega homologacja i jakie konsekwencje grożą za jej brak. Sprawdź, jak uniknąć problemów z rejestracją i użytkowaniem pojazdu!
Maglownica to kluczowy element układu kierowniczego, który odpowiada za precyzję prowadzenia pojazdu. Jej awaria może nie tylko obniżyć komfort jazdy, ale przede wszystkim zagrozić bezpieczeństwu. Dowiedz się, jak rozpoznać pierwsze objawy uszkodzenia i kiedy warto udać się do mechanika.