Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Regularne serwisowanie samochodu to podstawa, a niektóre czynności warsztatowe na szczęście można zaplanować do przodu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, które mogą doprowadzić do poważnych awarii. O jakich rzeczach mowa? Sprawdźcie!
Kontrolki w samochodzie informują lub ostrzegają kierowcę o nieprawidłowościach, które zachodzą w aucie. Obecnie w nowoczesnych pojazdach elektrycznych i hybrydowych pojawiły się nowe kontrolki, których możecie nie znać. Sprawdźcie, co symbolizują nowe kontrolki na desce rozdzielczej.