Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na działalność wielu branż. Nie inaczej było w sektorze motoryzacyjnym, w tym w warsztatach samochodowych. Pierwsza fala pandemii nie oszczędziła mechaników, którzy nie mieli za dużo pracy. Obecnie to już przeszłość. Warsztaty mechaniczne przeżywają prawdziwe oblężenie.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Zmiana charakteru samochodu w kilka sekund? To możliwe dzięki wyborze trybu pracy auta! Nowoczesne pojazdy mają ich kilka, a auta sportowe czy terenowe jeszcze więcej. Jak działają tryby w samochodzie? Czy każdy je posiada? Sprawdźcie!