We współczesnych samochodach znajduje się wiele czujników, które nie zawsze działają prawidłowo. I o ile w przypadku takich, które pilnują prawidłowego parkowania lub zmiany pasa ruchu, zabrudzenie może być przyczyną usterki, to już przy uszkodzeniu czujnika poziomu oleju może być trudniej zdiagnozować problem.
Kupując auto używane bardzo często zwracacie uwagę na jego przebieg. I słusznie. To on wpływa na cenę samochodu z rynku wtórnego, a do tego pozwala na określenie stanu technicznego pojazdu. Czy przebiegu trzeba się bać? Sprawdźcie.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.