Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Awaria rozrządu to jedna z najpoważniejszych usterek, która może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Dowiedz się, jakie są najczęstsze objawy problemów z rozrządem i dlaczego warto reagować na nie jak najszybciej.
Wiosna to idealny moment, aby zadbać o szyby w samochodzie i cieszyć się doskonałą widocznością na drodze. Po zimie warto dokładnie je oczyścić, sprawdzić stan uszczelek i zabezpieczyć przed wiosennymi opadami oraz pyłkami. Sprawdź nasze praktyczne porady i dowiedz się, jak skutecznie pielęgnować szyby, aby były zawsze przejrzyste i wolne od smug!