Zima to najmniej lubiana pora roku przez kierowców. Nie ma się co dziwić – niska temperatura i dużo czynności, które trzeba wykonać, zanim wsiądzie się do cieplutkiego auta. Niestety wciąż wielu kierowców wierzy, że niektóre z nich są najskuteczniejsze i nie szkodzą samochodom. Przyglądamy się najpopularniejszym zimowym mitom i obalamy je dla Was.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Czujnik spalania stukowego to strażnik bezpieczeństwa silnika, który chroni go przed poważnymi uszkodzeniami. Jego awaria może prowadzić do spadku mocy, wyższego spalania, a nawet zatarcia jednostki napędowej. Sprawdź, jak działa ten czujnik, jakie objawy świadczą o jego uszkodzeniu i dlaczego nie warto zwlekać z jego wymianą.