Od dobrego stanu klocków samochodowych zależy Wasze bezpieczeństwo na trasie. Niesprawne mogą się przyczynić do awarii hamulców lub spowodować ich nieprawidłową pracę. Jak działają klocki, kiedy powinno się je wymieniać? Co warto wiedzieć o ich doborze? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla redukuje szkodliwe tlenki azotu, co ma ogromne znaczenie dla środowiska. Dowiedz się, jak działa ten zaawansowany system i jakie są jego najczęstsze awarie oraz sprawdź, jak o niego dbać.