Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Majówka coraz bliżej, wielu z Was planuje dłuższy wyjazd urlopowy. Przygotowując się na wycieczkę nie zapomnijcie o dokładnym sprawdzeniu swojego samochodu. Możecie zrobić samodzielny przegląd auta – dzięki temu unikniecie ryzyka awarii w trasie!
Turbosprężarka to kluczowy element silnika, który wpływa na osiągi i wydajność pojazdu. Jej awaria może prowadzić do spadku mocy, większego zużycia paliwa i kosztownych napraw. Sprawdź, jakie objawy mogą wskazywać na problemy z turbosprężarką i kiedy warto zdecydować się na jej regenerację.