Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zakup samochodu z rynku wtórnego może wiązać się z ryzykiem nabycia pojazdu po wypadku, co nie zawsze jest widoczne na pierwszy rzut oka. Dowiedz się, jakie znaki mogą świadczyć o tym, że auto brało udział w kolizji.
Przegrzewający się silnik to jeden z tych problemów, które potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców. Wyjaśniamy, skąd bierze się nadmierna temperatura, jakie są jej objawy i co robić, gdy wskaźnik zaczyna niepokojąco rosnąć