Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
W środowisku kierowców nie brakuje mitów na temat napraw, eksploatacji czy innych nawyków, które mają wydłużyć życie auta, zmniejszyć koszty i sprawić, że będzie się nim jeździć idealnie po każdej drodze. Jakie są najpopularniejsze mity, które powodują u mechaników ból głowy? Sprawdźcie!
Sterownik skrzyni biegów (tcu) to elektroniczny „mózg” automatu, bez którego przekładnia nie mogłaby działać prawidłowo. Jego awaria daje objawy łatwe do pomylenia z uszkodzeniem samej skrzyni, a zaniedbanie problemu może skończyć się kosztowną naprawą. Wyjaśniamy, jakie są symptomy uszkodzonego tcu, na czym polegają procedury adaptacyjne i jak dbać o skrzynię, by uniknąć awarii.