Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!
Od dobrego stanu klocków samochodowych zależy Wasze bezpieczeństwo na trasie. Niesprawne mogą się przyczynić do awarii hamulców lub spowodować ich nieprawidłową pracę. Jak działają klocki, kiedy powinno się je wymieniać? Co warto wiedzieć o ich doborze? Sprawdźcie!