Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Niestety wciąż wielu kierowców zapomina o tym, jak ważną rolę pełnią świece żarowe w ich aucie. Przypominają sobie o nich dopiero w sytuacji, w której auto nie odpala lub nadmiernie dymi. A my zalecamy regularne kontrolowanie ich stanu i wymianę, jeśli są zużyte. Jak to zrobić? Sprawdźcie!
Zauważyłeś tłustą plamę pod samochodem i zastanawiasz się, czy to coś poważnego? Wyciek oleju silnikowego może być początkiem większych problemów, jeśli zostanie zignorowany. Sprawdź, jak rozpoznać pierwsze objawy, zlokalizować źródło i uniknąć kosztownej awarii.