Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Słyszysz dziwne stukanie podczas jazdy? To może być niedokręcone koło, które stanowi poważne zagrożenie na drodze. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy niedokręcenia i jak zapobiec potencjalnej awarii!
Zima zostawia po sobie ślady nie tylko na karoserii auta, ale także we wnętrzu pojazdu. Sól, błoto i wilgoć mogą powodować nieestetyczne zabrudzenia, nieprzyjemne zapachy oraz sprzyjać rozwojowi pleśni. Sprawdź, jak skutecznie oczyścić wnętrze samochodu po zimie i przywrócić mu świeżość!