Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Auto hold - w nowoczesnych samochodach jest dodatkową opcją wyposażenia, która znacznie ułatwia życie kierowcom. Jak działa Auto Hold? W jakich autach można spotkać tę funkcję? Sprawdźcie w naszym wpisie!
Szarpanie silnika podczas jazdy to problem, którego nie warto ignorować – może oznaczać drobną usterkę, ale też poważną awarię. Wyjaśniamy, jakie są najczęstsze przyczyny tego zjawiska w autach benzynowych i dieslach oraz jak wstępnie zdiagnozować usterkę samodzielnie.