Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Do pierwszego dnia wiosny jeszcze zostało trochę czasu, ale to dobry moment, aby zacząć planowanie wiosennych porządków w swoim samochodzie. Czym i kiedy najlepiej się zająć? Na co zwrócić szczególną uwagę? Sprawdźcie nasz poradnik!
Od prawidłowej pracy opon w samochodzie zależy Wasze bezpieczeństwo. W czasie jazdy możecie słyszeć szum, który stanowi normalne zjawisko, ale niektóre dźwięki mogą sygnalizować, że coś niedobrego dzieje się z oponami w Waszym aucie. Jakie to dźwięki? Jak je rozpoznać?