Wiadomym jest, że olej należy wymieniać regularnie. Jednak, to by dowiedzieć się, w jakim jest stanie, może nam powiedzieć jego kolor. Próbkę przepracowanego oleju można pobrać z silnika i oddać do laboratorium, aby się dowiedzieć też, jaka jest ogólna kondycja silnika naszego pojazdu.
Właściciele Stacji Kontroli Pojazdów poprosili Ministerstwo Infrastruktury o podniesienie stawek za badania techniczne, które nie zmieniły się od dłuższego czasu. W świetle rosnących podwyżek cen za gaz i prąd, a także dynamicznie wzrastającej inflacji, nie jest to dobrą wiadomością dla SKP. Dlaczego nie będzie podwyżek cen? Sprawdzamy.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.