Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Samochód, który już nie nadaje się do naprawy, należy zezłomować. Jednak aby to zrobić trzeba odwiedzić stację demontażu oraz wyrejestrować go z CEPiK. Jak poprawnie przeprowadzić cały proces zezłomowania auta? Podpowiadamy!
Prawidłowa praca silnika jest zależna od właściwego doboru płynów eksploatacyjnych. A jednym z najważniejszych jest płyn chłodniczy. To on odpowiada za utrzymywanie właściwej temperatury podczas jego pracy. Po uruchomieniu silnika płyn chłodniczy odprowadza z niego ciepło, chroni układ chłodzenia przed korozją i uszkodzeniami oraz utrzymuje stałą wydajność pojazdu.