Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Ten sezon jesienno-zimowy nie będzie łatwy dla polskich kierowców. Ceny opon mocno poszły w górę, osiągając nawet 40% wyższe kwoty niż w ubiegłym roku. Wszystko wskazuje na to, że podwyżki będą jeszcze trwać i zmotoryzowani zapłacą również więcej za wymianę swoich opon na zimowe.
Wentylator chłodnicy to mały, ale kluczowy element, który ma ogromne znaczenie dla zdrowia silnika. Gdy przestaje działać, ryzyko przegrzania i kosztownych napraw rośnie błyskawicznie. Sprawdź, jak rozpoznać objawy awarii i dowiedz się, co możesz zrobić samodzielnie, zanim odwiedzisz mechanika.