Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Dobry filtr powinien spełniać swoje podstawowe zadanie, czyli skutecznie filtrować. Tak odpowie większość kierowców. Nie jest to niezgodne z prawdą, ale jeszcze wiele innych cech konstrukcyjnych decyduje o skuteczności filtracji. Jakich? Sprawdźcie!
Zatankowanie benzyny do silnika diesla może skutkować poważnymi uszkodzeniami, jeśli nie zareagujesz szybko. Dowiedz się, jakie kroki podjąć natychmiast po pomyłce oraz jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwym paliwie.