Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Wysokie temperatury w okresie letnim mogą mieć niekorzystny wpływ na kondycję akumulatora, który często bywa zapomniany przez kierowców. Nie sprawdzanie jego kondycji regularnie może doprowadzić do niechcianych zdarzeń w trakcie wakacyjnych podróży, a to skutecznie może zepsuć cały plan urlopu. Jak dbać o akumulator? Sprawdźcie kilka prostych wskazówek, które dla Was przygotowaliśmy!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.