Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Uszkodzenia dzielą się dwa rodzaje – wykryte przez elektroniczne sterowniki i odczytane przez specjalistów w formie błędów wskazujących na konkretną zepsutą część i te, których nie ma lub są niewłaściwe względem uszkodzonej części. Dowiedzcie się, dlaczego brak błędu niekoniecznie oznacza brak problemu z samochodem.
Kolejna edycja akcji dla kierowców „Myśl trzeźwo” rozpocznie się już 30 grudnia i potrwa do 15 stycznia. Jej celem jest uświadamianie kierowców w zakresie trzeźwości i prowadzenia samochodu. Yanosik przygotował specjalny quiz dla zmotoryzowanych, w którym będą mogli sprawdzić swoją wiedzę!