Jesień już na dobre rozgościła się na zewnątrz. Choć temperatura w ciągu dnia jeszcze nie spadła do kilku stopni, to noce bywają już dość chłodne. Październik, który za chwilę nas przywita nie będzie już tak łaskawy, a więc to ostatni dzwonek, aby zajrzeć do auta i wymienić jedną z kluczowych części, które zadbają o brak nieprzyjemnego zapachu z kanałów wentylacyjnych!
Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!
Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.