Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Istnieją trzy rodzaje bieżników, które znajdziecie w oponach samochodowych: kierunkowy, symetryczny i asymetryczny. Czym różnią się od siebie poszczególne typy bieżnika? Który z nich najlepiej sprawdzi się w Waszym samochodzie? Sprawdźcie!
Sezon zimowy sprzyja problemom z odpaleniem silnika. Spotyka to zarówno właścicieli aut z jednostką benzynową, jak i tych, którzy jeżdżą samochodami z silnikiem Diesla. Jakie przyczyny kryją się za problemem z odpaleniem jednostki? Sprawdźcie!