Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Zima nie rozpieszcza nas, ani naszych samochodów. Wciąż niektórym kierowcom kojarzy się z bardzo nieprzyjemną niespodzianką: auto nie chce odpalić. Rozładowany akumulator można jednak reanimować z pomocą kabli rozruchowych. Jak to zrobić dobrze? Sprawdźcie!
Niestety wciąż zdarza się spotkać w warsztacie samochodowym nieuczciwego mechanika, który dla własnych korzyści spróbuje oszukać klienta. Wymieni części na używane, wybierze olej, który odpowiada jego wymaganiom lub naciągnie na naprawę, która nie jest potrzebna. Czarne owce wśród mechaników wciąż się zdarzają, dlatego sprawdź jakie sytuacje powinny zapalić Ci żółte światło w głowie.