Wszystkie oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych stanowią realne zagrożenie dla każdego silnika. Potocznie nazywane „chrzczone paliwo”, odznaczające się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem lub rozwodnieniem, może uszkodzić układ paliwowy, wtryskowy, a nawet zaburzyć pracę jednostki.
W bardzo gorące dni wewnątrz samochodu jest tak jak w szklarni. Temperatura jest znacznie wyższa i nawet uchylenie szyby na niewiele się zda, jeśli auto stało w nasłonecznionym miejscu. Temperatura w kabinie może przekroczyć 60 stopni Celsjusza! Niektóre akcesoria samochodowe i inne przedmioty, które wozicie w swoim aucie bardzo nie lubią takich warunków, dlatego lepiej wyjąć je z niego wyjąć, aby nie uległy uszkodzeniu.
Jeżdżąc dłużej samochodem niskoemisyjnym przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej, niewykorzystane paliwo w zbiorniku będzie się starzeć, co powoduje konieczność jego wypalenia. Dowiedz się więcej!