Stabilizator to element zawieszenia pojazdu, który łączy ruchome części podwozia z nadwoziem. Niektóre pojazdy są wyposażone w stabilizator przedniego zawieszenia, a niektóre dodatkowo w tylnego. Montuje się go w samochodach osobowych od długiego czasu, a jego konstrukcja w ciągu wielu lat nie uległa zmianie.
Lato już się skończyło, a wrzesień nie rozpieszcza temperaturą. Zwłaszcza, że w nocy spada nawet do 10 st. Celsjusza. Sezon jesienny zbliża się wielkimi krokami, a więc czas pomyśleć o akumulatorze. Wysokie temperatury zwiększają ryzyko samorozładowania i nie macie żadnej gwarancji, że przy niskich temperaturach jego praca Was nie zawiedzie.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.