Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
Opony zimowe są wykonane z innej mieszanki, niż opony letnie. To celowy zabieg, który ma na celu lepiej radzić sobie z przyczepnością do podłoża w niskiej temperaturze. Mieszanka ma głębsze rowki- i żebra na bieżniku. Jeśli planujesz wyjazd na wycieczkę w sezonie jesienno-zimowym, to lepiej sprawdź, w jakim kraju te opony są obowiązkiem każdego kierowcy.
Do przegrzania silnika może dojść z różnych powodów. Niekiedy są to lekceważone usterki, a innym razem jazda w trudnych warunkach. Co robić, gdy już dojdzie do przegrzania jednostki napędowej? Kiedy silnikowi może być za gorąco? Sprawdźcie nasz poradnik!