Najwięcej w oponie jest… powietrza! To ono pod odpowiednim ciśnieniem utrzymuje ciężar Twojego pojazdu. Nie wiedziałeś? To teraz już wiesz! Musisz mieć również świadomość, że jeśli Twoje auto ma mniejszą przyczepność oraz dłuższą drogę hamowania, jazda jest niekomfortowa lub samochód więcej pali albo szumi w kabinie, to czas sprawdzić ciśnienie w oponach.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Kontrola ciśnienia w oponach i sprawdzenie głębokości bieżnika powinno być nawykiem każdego odpowiedzialnego kierowcy. Niezależnie od tego, czy planujecie dłuższą podróż, czy będziecie korzystać z auta w obrębie swojego miejsca zamieszkania, musicie wiedzieć w jakim stanie są Wasze opony – to kwestia bezpieczeństwa. Czy wiecie, jak je dobrze sprawdzić?