Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Wymiana sprzęgła to nie wszystko – aby samochód działał płynnie, konieczna jest adaptacja skrzyni biegów. To proces, który pozwala sterownikowi dostosować się do nowych podzespołów i przywrócić optymalną zmianę biegów. Sprawdź, kiedy adaptacja jest konieczna, jak ją przeprowadzić i jakie błędy mogą prowadzić do problemów podczas jazdy.
Zawór EGR to mały, ale niezwykle istotny element silnika, którego zanieczyszczenie może skutecznie uprzykrzyć codzienną jazdę. Jeśli Twoje auto szarpie, traci moc lub dymi na czarno, przyczyną może być właśnie on. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy problemów z EGR, jak go zdiagnozować i skutecznie wyczyścić.