Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Auta nie przepadają za wysokimi temperaturami, tak jak i wszelkie sprzęty elektroniczne. Co prawda fala upałów jeszcze nie nadeszła, ale lepiej być przygotowanym na gorące dni. Jak zabezpieczyć swój samochód na najcieplejsze dni w roku?
Niektórzy kierowcy zimą w ogóle nie korzystają z klimatyzacji, co jest ogromnym błędem! Przypominają sobie o niej dopiero w sezonie wiosennym, a wtedy po włączeniu klimatyzacji w kabinie roznosi się przykry zapach lub nie ma chłodnego nawiewu. To znak, że czas na serwis klimatyzacji, który powinno się robić zawsze po sezonie zimowym.