Niestety wciąż zdarza się spotkać w warsztacie samochodowym nieuczciwego mechanika, który dla własnych korzyści spróbuje oszukać klienta. Wymieni części na używane, wybierze olej, który odpowiada jego wymaganiom lub naciągnie na naprawę, która nie jest potrzebna. Czarne owce wśród mechaników wciąż się zdarzają, dlatego sprawdź jakie sytuacje powinny zapalić Ci żółte światło w głowie.
Jak właściwie diagnozuje się w aucie układy elektryczne? Fachowiec doskonale zna sygnały pochodzące od czujników, wie gdzie znajdują się napięcia zasilające, a także sterowanie elementami wykonawczymi. W końcu to jego praca. A jeśli Wy jesteście ciekawi, jak to wygląda dokładnie, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.
Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.