Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Do awarii w czasie jazdy samochodem może dojść z wielu powodów, które nie zawsze są wynikiem działania kierowcy. Sama eksploatacja auta może też doprowadzić do wielu usterek. Co robić, gdy jesteście w trasie i auto sygnalizuje poważną awarię? Jak się wtedy zachować? Sprawdźcie!
Miernik grubości lakieru to urządzenie, które jest niezbędne w pracy rzeczoznawcy, ale można go też używać samodzielnie. Z naszego artykułu dowiecie się, jak działa to urządzenie i jakie są prawidłowe wartości grubości fabrycznego lakieru.