Wiadomym jest, że olej należy wymieniać regularnie. Jednak, to by dowiedzieć się, w jakim jest stanie, może nam powiedzieć jego kolor. Próbkę przepracowanego oleju można pobrać z silnika i oddać do laboratorium, aby się dowiedzieć też, jaka jest ogólna kondycja silnika naszego pojazdu.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Szyberdach to nie tylko element dodający uroku i komfortu, ale też praktyczne rozwiązanie, które poprawia wentylację w samochodzie. Niestety, z czasem może sprawiać problemy - zacinać się, przeciekać lub w ogóle przestać reagować. Wyjaśniamy, jakie są najczęstsze przyczyny awarii szyberdachu, jak możecie samodzielnie zdiagnozować problem i co zrobić, by działał bezawaryjnie przez długie lata.