Spotkaliście kiedyś na trasie laboratoria drogowe? Jest ich zaledwie 16 w całej Polsce i należą do GDDKiA. Ich zadaniem jest pilnowanie wysokich standardów dróg, które są w budowie oraz tych, które są już eksploatowane. Czym dokładnie zajmują się laboratoria drogowe? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w ceramiczne klocki hamulcowe? Pomożemy Ci zrozumieć ich największe zalety i potencjalne wady. Sprawdź, dla kogo będą idealnym wyborem, a kiedy lepiej postawić na inne rozwiązanie.