Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Zima utrudnia życie kierowcom, którzy szukając łatwego sposobu na przygotowanie auta do jazdy, korzystają z trików mogących raczej zaszkodzić, aniżeli pomóc. Często są one przekazywane z pokolenia na pokolenie, a nieświadomi ich przeterminowania kierowcy wciąż z nich korzystają. Sprawdź, czego nie robić zimą, zwłaszcza względem nowoczesnych aut.
Pasek wielorowkowy jest następcą paska klinowego. Dowiedzcie się, do czego służy pasek wielorowkowy, czym się różni od paska klinowego i jakie są konsekwencje jego uszkodzenia!