Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Magistrala CAN to kluczowy element w dzisiejszych samochodach, działa jak ich mózg. Zapewnia komunikację między różnymi częściami pojazdu, ułatwiając diagnostykę i integrację systemów. Odkryj, jak ta technologia wpływa na wydajność i bezpieczeństwo naszych pojazdów!
Przepustnica to kluczowy element układu dolotowego, który wpływa na pracę silnika i jego wydajność. Uszkodzenie tego podzespołu może objawiać się nierówną pracą silnika, spadkiem mocy czy nawet unieruchomieniem pojazdu. Dowiedz się, jakie są przyczyny awarii przepustnicy, jakie objawy powinny Cię zaniepokoić oraz jak zadbać o jej sprawne działanie, aby uniknąć kosztownych napraw.