Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W warsztacie samochodowym nie może zabraknąć podnośnika, dzięki któremu zajrzymy pod spód auta. Na rynku nie brakuje modeli o niskiej jakości, po zakupie których nie dość, że będziemy niezadowoleni, to i ryzyko ich użytkowania może się okazać zbyt duże. Czym się kierować przy wyborze odpowiedniego podnośnika do swojego warsztatu? Podpowiadamy!
Zasady działania hamulców w samochodzie nie uległy zmianom, ale za to ich układy już tak. W nowocześniejszych samochodach są one znacznie bardziej skomplikowane, a co za tym idzie, wymagają od kierowców większej opieki. Samodzielne serwisowanie współczesnych układów hamulcowych nie jest dobrym pomysłem, lepiej opierać się na wiedzy specjalistów z warsztatów samochodowych. Zwłaszcza, że hamulce odgrywają istotną rolę w zakresie bezpieczeństwa i nie tylko...