Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Przewody zapłonowe są kluczowym elementem układu zapłonowego, przekazującym prąd wysokiego napięcia do świec zapłonowych, co umożliwia pracę silnika. Dowiedz się, jakie są objawy zużycia przewodów zapłonowych, jak często należy je wymieniać oraz poznaj koszty związane z ich wymianą..
Układ wydechowy to kluczowy element każdego pojazdu, który nie tylko wpływa na osiągi, ale także na komfort jazdy i ekologię. Regularna kontrola jego elementów pozwala uniknąć kosztownych napraw i dbać o środowisko. Sprawdź, które części warto monitorować, aby Twój samochód działał sprawnie przez długie lata!