Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!
Amortyzatory to kluczowy element zawieszenia, który wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ich zużycie może prowadzić do gorszej przyczepności, wydłużonej drogi hamowania i uszkodzeń innych podzespołów. Sprawdź, jak rozpoznać objawy zużycia i dbać o amortyzatory, by cieszyć się bezpieczną i stabilną jazdą.