Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
To zjawisko, które może doprowadzić do zniszczenia ogumienia w aucie. Opony, pomimo dobrego przygotowania przez producentów, nie zawsze zużywają się równomiernie. Ząbkowanie może wystąpić również w określonych okolicznościach. Zwłaszcza, jeśli modele niskiej jakości są narażone na nierównomierną utratę bieżnika. Jak można sobie poradzić z ząbkowaniem opon? Jak temu zapobiegać? Zobaczcie!
Stan kompresji w silniku ma kluczowe znaczenie dla jego sprawności, mocy i zużycia paliwa. Regularna kontrola pozwala uniknąć kosztownych awarii i utrzymać jednostkę w dobrej kondycji. Sprawdźcie, jak przeprowadza się test kompresji i dlaczego warto go wykonywać.