Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Olej silnikowy odpowiada za odprowadzenie ciepła z silnika, jak również za smarowanie. Jeśli ma spełniać swoje założenia, to musi pracować w odpowiedniej temperaturze. I za to odpowiada właśnie chłodnica oleju. Sprawdź wszystko, co musisz wiedzieć na jej temat.
Położenie tych elementów w samochodzie jest dość problematyczne. Są one umieszczone dość ciasno pod deską rozdzielczą, co powoduje trudniejszy dostęp, a to z kolei częste pomijanie ich w serwisie. Niemniej mają one kluczowe znaczenie dla wydajności układu klimatyzacji, komfortu i bezpieczeństwa.