Wzrost cen paliw, coraz większy koszt eksploatacji samochodu, braki części na rynku to powody, przez które kierowcy nie śpią po nocach. W obawie o to, co jeszcze może zdrożeć lub przestać być dostępne na rynku, wielu zmotoryzowanych decyduje się odwiedziny warsztatu samochodowego już teraz, aby zająć się kompleksowo swoim autem. Jednak i tutaj spotkała ich niespodzianka w postaci wyższych cen za usługi.
We współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych znajduje się turbosprężarka. Od 2012 roku, po wprowadzeniu downsizingu, silniki o niewielkiej masie własnej i kompaktowym wymiarze zdominowały rynek motoryzacyjny, zachowując dużą moc. Od tego momentu również zmieniły się turbosprężarki, które stały bazą turbodoładowania silnika.
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla redukuje szkodliwe tlenki azotu, co ma ogromne znaczenie dla środowiska. Dowiedz się, jak działa ten zaawansowany system i jakie są jego najczęstsze awarie oraz sprawdź, jak o niego dbać.