Rozwój sektora motoryzacyjnego wpłynął również na obszar oponiarski. Wśród producentów pojawiło się wiele pomysłów na unowocześnienie opon, a inżynierowie z całego świata wręcz prześcigają się w projektowaniu nowych technologii. Opony inteligentne, drukowane w 3D, pozbawione powietrza – jakie będą nowoczesne opony? Czy znajdzie się ktoś, kto z nich chętnie skorzysta?
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Auto na biegu jałowym nie trzyma równych obrotów, zauważalne jest gorsze przyspieszenie i większe spalanie, trudności z rozruchem zimnego silnika albo nieprzyjemne szarpanie. To wyraźne oznaki tego, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Co wtedy robić?