Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Akumulatory samochodowe nie przepadają za niskimi temperaturami. Wiedzą o tym zwłaszcza właściciele pojazdów z silnikiem Diesla. Jak zadbać o baterię w aucie, aby ta zimą nie zafundowała Wam żadnych przykrych niespodzianek? Mamy dla Was garść porad!
Czy blokada kierownicy to nadal skuteczny sposób na ochronę auta przed kradzieżą? Dowiedz się, jak działają różne rodzaje blokad kierownicy oraz jak wypadają one w porównaniu z nowoczesnymi systemami antykradzieżowymi. Przeczytaj, by poznać zalety i ograniczenia tego popularnego zabezpieczenia.