Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Czy możliwe jest złożenie reklamacji za wadliwie wykonaną naprawę auta? Tak! Nie każdy kierowca jest świadomy swoich praw w takiej sytuacji, zwłaszcza gdy nie podpisał umową z warsztatem samochodowym. Sprawdźcie nasz poradnik i dowiedzcie się kiedy można reklamować usługę naprawy auta i jak uniknąć takich sytuacji!
Sterownik silnika to mózg nowoczesnego auta – jego awaria może sparaliżować pracę całego pojazdu. Wyjaśniamy, jakie objawy mogą wskazywać na problemy z ECU, jak wygląda diagnostyka oraz kiedy bardziej opłaca się naprawa, a kiedy wymiana sterownika. Sprawdź, jak rozpoznać usterki i uniknąć kosztownych błędów!