Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Samochody hybrydowe stają się coraz popularniejsze, a nowe modele zaskakują swoimi możliwościami. Rosnące zainteresowanie hybrydami, sprawia że coraz częściej pojawiają się atrakcyjne ogłoszenia sprzedaży używanych pojazdów, ale czy faktycznie są to dobre oferty? Jeśli rozważacie zakup pojazdu niskoemisyjnego na rynku wtórnym, to dowiedzcie się, co sprawdzić przed zawarciem umowy!
Awaria pompy ABS to problem, którego nie warto bagatelizować – może poważnie wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Wyjaśniamy, czym jest pompa ABS, jak działa i jakie objawy mogą świadczyć o jej uszkodzeniu. Dowiedz się, kiedy warto udać się do mechanika i jak uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.