Drgania na kierownicy są problemem wielu właścicieli samochodów. Niezależnie od modelu pojazdu, wieku i przebiegu mogą się przydarzyć. Co je powoduje? Istnieje wiele przyczyn – mogą to być źle wyważone koła, a nawet niedawno wymienione tarcze hamulcowe. Jak można sobie poradzić z biciem na kierownicy? Sprawdźcie.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zużyta przekładnia kierownicza nie musi oznaczać kosztownej wymiany – regeneracja to skuteczna i coraz częściej wybierana alternatywa. Wyjaśniamy, na czym polega ten proces, jakie objawy wskazują na konieczność regeneracji i ile to kosztuje. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na naprawę, a kiedy lepszym wyborem będzie nowa część.