Klimatyzacja kiedyś była luksusem dostępnym dla właścicieli pojazdów premium, a teraz stanowi rutynowe wyposażenie większości aut. Nic w tym dziwnego, że producenci postawili na to wyposażenie i zaczęli montować je w swoich maszynach – nikt nie lubi odbywać długich tras w wysokich temperaturach, a upalne dni i widmo trasy często spędza kierowcom sen z powiek. Niewiele osób wie jednak, że jest ona nieoceniona także zimą. Sprawdź, co jeszcze powinieneś o niej wiedzieć!
Pory roku w obecnych czasach są znacznie mniej zróżnicowane, niż jeszcze kilka lat temu. Mamy znacznie łagodniejsze zimy i upalne lato, a to powoduje, że kierowcy mają coraz większy dylemat przy wymianie opon. Jeżeli zastanawialiście się, czy opony całoroczne się opłacają, to przeczytajcie poniższy artykuł. Odpowiadamy na wszystkie nurtujące Was pytania.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.